Akinetón Retard

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“Unimos rock, sicodelia, jazz, saxo, improvisación y llegamos a la sonoridad y experiencia desenfrenada de Akinetón Retard”.

La banda se fundó en plenos años noventa y siempre estuvieron ligados a la escena universitaria y teatral. Publicaron su primer disco homónimo en 1999.

La próxima década estuvo marcada por sus experiencias en el extranjero. Por ejemplo, en 2004 fueron a una gira europea, tocando en festivales y que terminó al año siguiente con la edición de un disco doble en vivo: Akinetón ao Vivo (2005), el cual refleja la exaltación de su interpretación en directo. Más adelante, el 2007 viajaron a China y Japón, donde sus discos fueron editados y el tour les dio material para publicar un DVD con un sello de ese país.

“We put together rock, psychedelia, jazz, saxophone, and improvisation and got this frantic sound and listening experience, which became Akinetón Retard”.

The band was founded during the 90’s from the theater and university scene and released their first album in 1999 called Akinetón Retard.

The next decade was marked by their experiences abroad. For example, in 2004 they leapt in on a European tour, and playing in festivals. You can get an idea of that experience in the following release, the double live album: Akinetón ao Vivo (2005), a production that reflects the excitement of the band’s live performance. Later, in 2007, they traveled to China and Japan, where their records were released in both countries. In that tour they also recorded material to publish as a DVD with a Japanese record label.

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Página web: http://www.akineton.cl

Contacto: vicente@ccm.cl

Facebook: https://www.facebook.com/akinetonretard

Jorge Herrera

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“Jorge Herrera es compositor, multi intrumentista, productor, ingeniero de sonido. En su extensa discografía Jorge Herrera se ha volcado a la música instrumental como herramienta de sanación, a base de piano, bajo y elementos electrónicos como nativos para dar con una atmósfera apta para la relajación. En su carrera prevalecen el trabajo con las emociones, la simplicidad de sus melodías y la conexión con el corazón. Influenciado por el reiki, editó su primer álbum solista, En las alturas (1997). Así su música ha servido para mejorar la calidad de vida.
Además de esa veta de música de sanación realiza conciertos dentro y fuera de Chile, destacándose por ejemplo “Construyendo Ciudades Seguras” en Ciudad de México, México en noviembre del 2012.

Jorge Herrera is a composer, multi instrumentalist, producer, and sound engineer.
Amongst his vast experience Jorge Herrera turned to playing and composing instrumental music as a healing tool. The music is based upon pianos, basses and electronic and native elements in order to give an environment suited for relaxation. Influenced by Reiki, he released his first solo album In the Heights, (En Las Alturas) in 1997 and since then, he has continued to compose music to improve life quality.
Apart from composing healing music, he performs shows in Chile and around the world. One notable show was the one for “Building Safe Cities” in Mexico City, México, in November, 2012.”

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http://www.jorgeherrerarogers.com

jorgeherrerarogers@gmail.com

Kinéticos

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“Kinéticos es una banda de rock en movimiento. Posee un desplazamiento rítmico, a la velocidad del sonido. El escenario es el vehículo escogido para que nuestro amplio público – que va desde los 2 a los 95 años-viva la experiencia de escuchar un viaje sonoro, que pasa por distintas atmósferas e intensidades.

asada en la historia de Bernardo que viaja por Santiago junto a su Tía Ester, pasa por diversas atmósferas, como la simpleza de Silvio Silva – la historia de un pintor que al silbar colorea las paredes grises de la ciudad- a historias galácticas como el nuevo status de Plutón y los planetas enanos.

El lanzamiento de Kinéticos será en Abril del 2014 y la banda está compuesta por músicos de Cocodrilos con Martini, Akinetón Retard e invitados.

Kineticos is folk rock band in constant movement. It has a rhythmic displacement to the speed of sound. The stage is the vehicle chosen for our wider audience –from 2 to 99 years old- to live the listening experience a sound trip, passing around different atmospheres and intensities.

The history focuses on Bernardo’s trip, a kid who discovers trough imagination and music, the importance of taking care of our universe, in different songs. From the simplicity of Silvio Silva –who whilst he whistles colors the city gray walls- to galactic histories like new Pluto’ status and the tiny planets.

Kinéticos release is on April, 2014 and the band is formed by Cocodrilos con Martini, and Akinetón Retard members, and others guests.

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vicente@ccm.cl

Marcelo Aedo

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Marcelo Aedo ha pasado por jazz, la fusión latinoamericana y el folclore, y encontró en el movimiento musical Canto Nuevo un lugar donde moverse con agilidad. Fue integrante del grupo Abril, tocó para Eduardo Gatti, Isabel Aldunate, y Schewnke & Nilo, entre otros. Un camino que desembocaría en Alsur, su propia banda  enraizada en el jazz, y Trifusión, más ligado al rock pero siempre desde la vereda del jazz.
A partir de los años 90s se concentró en trabajos solistas de su autoría, publicando tres álbumes, producidos por él mismo.  El primero fue Polosur celeste (1999) en el cual colaboró  el baterista de Congreso, Sergio Tilo González y le valió la nominación al premio Altazor como mejor ejecutante jazz; luego vendría Norte verde grande (2005) donde tocó el pianista Pablo Paredes y que nuevamente fue nominado al Altazor al mejor disco Música alternativa y Jazz; y finalmente, Azul del nuevo extremo (2009) tuvo gran distribución internacional. Además, Marcelo Aedo es productor de música para cine, teatro, danza y publicidad, como también de diversos artistas y se desempeña como profesor universitario en Arcis, U. del Pacifico e Inacap en carreras relacionadas a la interpretación y a la producción musical.

“Marcelo Aedo has walked the path of jazz fusion and Latin American folklore, and yet he has found in the Canto Nuevo musical movement a place in which to move with more agility and comfort. He was a former member of the band Abril, and has played for Eduardo Gatti, Isabel Aldunate and Schewnke & Nilo, among others. A path that would lead to Alsur, his own band rooted in jazz; and Trifusion, more tied to rock but with jazz leanings.

From the nineties onward he focused on his own compositions and released 3 solo albums. The first one was titled Polosur Celeste (South Celestial Pole, 1999), where the Congreso drummer, Sergio “Tilo”González was invited to collaborate. For this record he was nominated as “Best Jazz Player”.

Aedo’s second release was Norte Verde Grande (Great Big North, 2005) with the participation of the piano player Pablo Paredes, and again he received an Alatazor Nomination, this time for “Best Alternative Jazz Music Album”.

Finally with Azul del Nuevo Extremo (Blue new extreme, 2009) he had success with great international distribution.

Marcelo Aedo is also involved in the production of pictures, theater, and dance, he works with advertising and is a record producer. He also works as a University Lecturer at the Universidad del Pacífico and at Inacap with singing and music production programs

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marceloaedo@gmail.com

Nicolas Cantry

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Los NicolasCantry nacen en Santiago el año 2008 mezclando blues, folk, rock y psicodelia para ver nacer lo que ellos definen como el “country a la chilena”. Sus letras rayan en la teatralidad combinando picardía, humor y sufrimiento en canciones que en ocasiones hacen un guiño a clásicos del rock & roll. Las guitarras son abundantes, filosas y rítmicas y los teclados dan un psicodélico toque frescura al sonido de esta banda. Luego de dos años de trabajo, editaron su disco debut homónimo el último trimestre del 2013 y que lanzarán en vivo a mediados de este año.
Sus integrantes son Nicolás Ábalo (voz y guitarra), Matías Miguez (teclados), Leo Espinoza (batería), Diego García (bajo) y Carlos Cabalá (guitarra y coros).

NicolasCantry started out on 2008, mixing blues, folk, rock and psychodelia to what they define as “country a la chilena” (or Chilean country). Their lyrics border on theatricality combining playfulness, humor and pain into songs with glimpses to classic rock & roll. The guitars are heavy, sharp and rhythmic keyboards and a psychedelic touch gives freshness to the sound of the band. After two years of work, they released their homonymous debut album the last quarter of 2013 and it will be launched live on June of this year.
Their members are Nicolás Ábalo (guitars and vocals), Matías Miguez (keyboards), Leo Espinoza (drums), Diego García (bass) and Carlos Cabalá (guitars and vocals).

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d_garcia@vtr.net

https://www.facebook.com/NicolasCantry?fref=ts

Antonio Restucci

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Nacido en Santiago de Chile, de formación autodidacta Antonio Restucci es guitarrista, mandolinista y compositor. A nivel nacional e internacional ha participado en diversos proyectos tales como: grupo jazz latino La Hebra, Cristina Narea, Francesca Ancarola (como intérprete y compositor en CDs Jardines Humanos y Lonquén), Los Tres (CD Unplugged, MTV 1995 y CD La Espada y la Pared), Joe Vasconcellos (CD Verde Cerca), Juan Antonio Sánchez, Emilio García, Marcelo Córdova, el destacado contrabajista David Friesen y el pianista y compositor argentino Carlos Aguirre.
Residió en España, trabajó en Europa y EE.UU. entre los años 2001 al 2009, participando con diversos artistas de jazz, flamenco y música popular como: Jorge Pardo (saxo y flauta), Carles Benavent (bajo), ambos músicos de Paco Lucía y Chick Corea; con el violinista húngaro Zoltan Lantos, Claudia Acuña (CD Luna) y el grupo español Ojos de Brujo, en los CDs Bari (2002), y Techarí (2006), premio BBC de Londres, grupo revelación, y Grammy Latino, entre los más destacados.
Ha participado en festivales de música europeos como: Sfinks (Bélgica), Womad (España), Pirineo Sur (España), Womed (Alemania) Saint-Nazaire (Francia), Pop Com (Alemania).
Discografía solista:
Hilando Fino (1992 – Alerce)
Plaza del Ángel (1995 – Nazca Music)
Vetas (1996 – Fondos de la Música)
Cenizas en el Mar (1999 – Mundovivo)
Bosque Nativo (2000 – Fondart)
Crisol (2005 – Petroglyph Records)
Ancestros (2008 – Fondos de la Música)
Actualmente prepara su nuevo trabajo grabado entre Barcelona y Chile, con destacados músicos de África, India y Europa, como: Gian Singh (percusión), Batio Hangonyi (violoncello), Oli Silva (voz), Javier Martín (bajo).

The composer Antonio Restucci is a self-taught guitar and mandolin player. He has took part in a variety of projects around the world such as: Latin Jazz band La Hebra, Cristina Narea, Francesca Ancarola (as performer and composer on Jardines Humanos and Lonquén), Los Tres (Unplugged MTV; La Espada y la Pared), Joe Vasconcellos (Verde Cerca), Juan Antonio Sánchez, Emilio García, Marcelo Córdova, the outstanding contrabass player David Friessen and the Argentina pianist and composer, Carlos Aguirre.
From 2001 and 2009, he lived in Spain and worked in Europe and USA, collaborating with several jazz, flamenco and popular music artists like: Jorge Pardo (saxophone and flute), Carles Benavent (bass), both of them Paco Lucía y Chick Corea musicians; also played with Hungarian violin player Zoltan Lantos, Claudia Acuña (CD Luna) and the Spanish band Ojos de Brujo (Bari, 2002 and Techarí, 2006). The group won the BBC 3 World Music Award and Latin Grammy, among others.
Restucci had been invited to European music festivals such as: Sfinks (Belgium), Womad (Spain and Germany) Pirineo Sur (Spain), Pop Com (Germany) and Saint-Nazaire (France).
Nowadays, he is preparing a new album recorded in Barcelona and Chile with musicians from Africa, India and Europe, like Gian Singh (percussion), Batio Hangonyi (violoncello), Oli Silva (voice), Javier Martín (bass).

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http://www.arestucci.com

antoniorestucci@yahoo.es

https://es-la.facebook.com/ARestucci

‘http://vimeo.com/44686666’

Eduardo Peralta

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“Eduardo Peralta es trovador, payador, musicalizador de poetas y adaptador al castellano de trovadores francófonos como Brassens, trabajo por el cual ha recibido sus dos premios más importantes: Grand Prix SACEM y Chevalier des Arts et des Lettres (ambos de Francia)

Ha grabado una decena de CDs, ha participado en más de 20 antologías musicales, cantó en más de 60 ciudades extranjeras (en 26 países) y en 120 ciudades chilenas. Hace 15 años, mantiene un ritual musical en el Mesón Nerudiano, del Barrio Bellavista de Santiago, los días lunes, donde ha invitado a más de 300 destacados artistas a compartir, improvisar y jugar con las palabras y los repertorios.

Es Presidente de la Sociedad Chilena de Intérpretes (SCI), a la que ha tenido que representar en varias Asambleas internacionales (Japón, Panamá, Colombia, Holanda) y miembro del Directorio del Consejo Nacional de las Artes y la Cultura (CNCA).”

Eduardo Peralta is a troubador and “payador” (minstrel). Putting music to poetry, he adapted the works of classic French troubadours like Brassens (Francophones), and received his most important awards: the Grand Prix SACEM and the Chevalier des Arts et des Lettres awards for his work.

He has recorded a dozen CDs, and has taken part in more than 20 music anthologies; He has sung in more than 60 foreign cities, through 26 countries, and played over 120 town and cities throughout Chile. 15 years ago he started a music ritual that they still maintain at the Mesón Nerudiano Restaurant, in Barrio Bellavista, Santiago de Chile every Monday. There he has invited over 300 hundred artists to share, improvise, and play with words and repertoire.

He is President of the Sociedad Chilena de Intérpretes (SCI, Chilean Society of Singers), which he representes at International Assemblies (Japan, Panama, Colombia, Netherland) and is also a member of the Directorio del Consejo Nacional de las Artes y la Cultura (CNCA, Board of the National Council of Arts and Culture)

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pereduardo@gmail.com

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Victoria Foust

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La carrera internacional de la pianista rusa Victoria Foust está caracterizada por la constante búsqueda de la excelencia artística y el gran compromiso de comunicación a través de la música. Aclamada por su apasionante y refinada manera de tocar y sus magníficos dedos rusos ha cautivado al público de múltiples escenarios de Europa y Latinoamérica. Recientemente lanzó el disco Aventuras Musicales, Volumen I dedicado a la juventud.
En su versatilidad interpretativa se ha presentado como solista con orquestas como: Symphony Orchestra of the Urals (Russia, 1992), Soloists of the Mariinsky Theatre (Russia, 1997), Arequipa Symphony Orchestra (1999), National Symphony Orchestra of Peru (2001, 2002, 2004, 2005), Bachian Orchestra (Brazil, 2006), Concerto No. 16 in D Major (Chile, 2010)
El enorme disfrute del compartir la música la ha llevado a participar en numerosas recitales de música de cámara y festivales, como: Savonlinne Opera Festival (Helsinki, Finlandia, 1995), De La Vanguardia Hasta Nuestros Días (Rusia, 1997), Festival De Música De Cámara (Perú 2001, 2002, 2004), Festival De Música Latinoamericana (Perú 2003), Casa–Museo De Rimsky-Korsakov, (Rusia,2007), Semanas Musicales De Frutillar (Chile, 2007, 2008), y Teatro del Lago.
Victoria Foust inició sus estudios de piano a la edad de cinco años y más tarde entró al Liceo del Conservatorio “Mussorgsky” de Ekaterinsburgo, ingresando posteriormente al Conservatorio “Rimsky-Korsakov” de San Petersburgo a la especialidad de Piano, Órgano y Clavecín. Paralelamente se desempeñó como Konzertmeister principal del Teatro de Ópera y Ballet “Rimsky-Korsakov” (San Petersburgo) y participó en la agrupación “Richard Wagner”.
Se graduó con honores como concertista y maestra de piano, artista de música de cámara, konzertmeister y le fue otorgado el título de Representante del Conservatorio “Rimsky-Korsakov” en Latinoamérica. Así desde 1997 en Perú desarrolló una intensa actividad didáctica y pedagógica, promoviendo el arte de la gran tradición de la escuela pianística rusa. Además colaboró como Konzertmeister de la Asociación Pro Lírica del Perú compartiendo escenario con cantantes de la Scala de Milán y del Metropolitan Opera House.
La importancia que le da a la música por su poder comunicativo la ha llevado hasta Santiago de Chile en el 2005, en donde actualmente reside y continúa su misión artística a lo largo del país y pedagógica integrándose como maestra de piano y música de cámara en el Conservatorio de la Universidad Mayor. Además ha realizado múltiples giras de conciertos benéficos y conciertos pro fondos para promover y conseguir las becas para talentos musicales chilenos. El 2007 editó su primer CD solista Grandes Valses, grabado en Alemania.
En Chile, instauró junto al pianista Roberto Bravo el programa Cuentos Musicales a través del cual encanta a niños y jóvenes con los grandes compositores como Tchaikovski, Mozart, Bach, Debussy mediante el relato de cuentos. También participó en la música de películas como La Prueba (Perú, 2003) y Neruda (Chile, 2014) “

“The Russian pianist Victoria Foust surprising international career is highlighted by a constant search for artistic excellence and a great commitment to communication through music. Acclaimed for her “passionate and refined” manner of playing and “her magnificent Russian fingers”, she has captivated the public on numerous stages in Europe and Latin America. She recently released the album Musical Adventures, Volume I dedicated to youth.
Victoria Foust, with her interpretive versatility, has been soloist with symphonic orchestras in the Urals (Russia, 1992), the Soloists of the Mariinsky Theater (Russia 1997), the National Symphony and the Saint Cecilia Sinfonietta of Peru, and in chamber music recitals.
In recent years she has participated in festivals such as “The vanguard up to our time” in Saint Petersburg, Russia, “Bachwoche” in Ansbach, Germany, “Savolinne Opera Festival” (Finland, 1995), the Bela Bartok Festival (Peru, 2001) and likewise in the House-Museum of Rimsky Korsakov (Saint Petersburg, Russia, 2007), “The Frutillar Musical Weeks” (2007, 2008), and Teatro del Lago in Chile.
Victoria Foust began studying piano at age five and later entered the Liceo Conservatory \”Mussorgsky\” in Ekaterinsburgo subsequently entering the Conservatory \”Rimsky-Korsakov\” from St. Petersburg to the specialty of Piano, Organ and Harpsichord.
At the same time she undertook work as konzertmeister of the Rimsky Korsakov Opera and Ballet Theater in Saint Petersburg, and participated actively whit the Richard Wagner Group. Right after graduating whit honors as a piano soloist, chamber music artist, konzertmeister, and master of piano, she was awarded the title of “Representative of the Rimsky Korsakov Conservatory” in Latin America.
Her extensive work as Representative began in Peru in 1997 by developing an intense didactic, and educational activity promoting the art of the grand tradition of the Russian piano school, and additionally collaborating as konertmeister of the Pro Lyrical Association of Peru, sharing the stage with singers from La Scala of Milan and the Metropolitan Opera House.
The importance that she gives to music by her communicative power has taken her to Santiago, Chile in 2005, where she now resides and there she continues her artistic and pedagogical mission throughout the country as a teacher of piano and chamber music at the Conservatory of Music, Universidad Mayor. She has done multiple tours of benefit concerts and funds to promote and concerts in order to get scholarships for Chilean musical talents. In Chile, started with pianist Roberto Bravo the Musical Tales program which introduced children and young people to the great composers like Tchaikovsky, Mozart, Bach, Debussy through storytelling.
Her constant preoccupation whit the re-creation of different musical styles has inspired her to record her first CD of The Great Waltzes in Germany, 2007. She also participated in music for films such as La Prueba (Peru, 2003) and Neruda (Chile, 2014)”;

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www.victoriafoust.com

contactos@victoriafoust.com

María Perlita

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Compositora e intérprete, Daniela Jordán adoptó el nombre de María Perlita por un bote que vio en una caleta. El 2003 participó como corista en el disco Bastante Real de CHC (banda de Gabriel Diaz, Sebastián Silva y Pedro Piedra), pero quiso seguir como solista. En medio de un movido 2007 en términos de la escena musical santiaguina, editó su primer disco Panc (2007), grabado y producido por Ramuntcho Matta en París, que no podría otra cosa que sugerir la perfecta simpleza de sus 11 canciones: guitarra, arreglos sofisticados y una voz dulce que hablaba de heridas. Lo presentó por varios escenarios, desde la SCD de Bellavista, al Salón Tudor en el cerro San Cristóbal, dándole un carácter lúdico a varios de sus temas.

Más tarde, en 2008, partió a Francia donde se instaló por un tiempo. En Burdeos solía hacer conciertos en casas, pequeños bares y galerías. Estando allá volvió a grabar nueva música, que se convirtió en el EP Dingo Dongo (2010), co-producido por el músico Javier Majluf, con mayor instrumentación: guitarra acústica, saxofón, y contrabajo. Vino a Chile a mostrarlo a fines del 2010, con su banda (Cristóbal Dahm, saxofonista de MediaBanda, y el contrabajista de jazz, Marco Reyes). Meses después fue invitada al festival porteño Rock Carnaza.

El 2013, ya radicada definitivamente en Chile, se puso a trabajar en su tercer álbum Moneditas, el cual fue lanzado el año 2014.

“Composer and performer, Daniela Jordan took the name of Maria Perlita inspired by the name of a boat she saw one day floating in a creek.
In 2003 she began singing professionally by participating with some vocals on CHC’s Bastante Real album (CHC is the band of Gabriel Diaz, Sebastian Silva, and Pedro Piedra), after which she decided she wanted to pursue a solo career.
In the midst of a busy 2007 in terms of the Santiago music scene, she released her first record “Panc” (produced by Ramuntcho Matta in Paris), that could not be better in portraying the perfect simplicity of its 11 songs, with guitar and a sweet voice that spoke of hurt amongst beautiful and sophisticated arrangements . She presented this album in several venues, from the SCD Theatre in Bellavista to the Tudor Hall on the San Cristobal hill – Her performances providing a playful character to the seriousness of several of her songs.
In 2008 she left for France where he settled for a while. During her stay in Bordeaux, María Perlita started to do gigs in small local bars, galleries and houses. It was there, where she recorded new music, which became the EP Dingo Dongo. Co -produced by musician Javier Majluf, adding more instrumentation than her previous work, with acoustic guitars, saxophones, and basses.
By the end of 2010 she released her EP in Chile, and returned to do some gigs in Santiago along with her band (Christopher Dahm, saxophonist from the band MediaBanda, and jazz bassist Marco Reyes), and months later was invited to play at the Buenos Aires festival “Rock La Carnaza”.
In 2013, and settled in Chile, María Perlita began to work on her third album Moneditas, which she hopes to release this year.

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Contacto: mariaperlita@gmail.com

Web: www.mariaperlita.cl

Facebook: https://www.facebook.com/pages/maria-perlita

Sing.Co

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La agrupación Sing. Co nace en 2014 bajo el nombre Teens. Conformado por jóvenes adolescentes llenas de energía, quienes se conocieron en la Academia Verónica Villarrroel, siendo descubiertas durante sus clases y talleres.

Las chicas fueron invitadas a conformar una agrupación musical pop, que desde sus inicios ya ha participado en diferentes eventos musicales de diversa magnitud, entre los que destacan: Clausuraura Teletón 2015, programa Sabores del canal Zona Latina en Diciembre del mismo año, concierto Navidad en el Parque 2015 (teloneando a Verónica Villarroel) y recientemente en el festival de talentos Supernova.

Durante fines del año 2016 y comienzos del 2017, grabaron sus primeros 3 singles, 2 de ellos inéditos y un cover del grupo Earth, Wind & Fire, los que están prontas a lanzar a las redes.

Sus gustos musicales van desde Michael Jackson hasta Bruno Mars y Adele. Desde el año 2017, el grupo toma su nuevo nombre Sing. Co y ya están agendando sus primeras presentaciones.

Singles:

  • Creo en Nuestro Amor (2017)
  • Ven a Volar (2017)

La Marraqueta

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Formado en 1994, La Marraqueta, en su primer año de vida, produce y publica su primer disco homónimo bajo el alero de su propio sello, Caleta.

La definición más cercana, que se refiere al tipo de música que este cuarteto chileno compone, desde una base totalmente original e inédita, podría expresarse como fusión criolla, concepto que enfatiza el elemento musical de vivencia chilena. Esto se explica ya que una de las prioridades de La Marraqueta es la de investigar y rescatar ciertas raíces de nuestro folclor, para intentar desde allí un sonido más universal. Sin embargo las influencias en la música de La Marraqueta son diversas y abarcan desde la música étnica y raíces afro-latinas; hasta el rock, jazz y la música contemporánea europea.

En 1999 el grupo graba su segundo CD titulado Sayhueque, en homenaje al gran cacique mapuche.

La Marraqueta III es publicado en el 2005, fruto de la vivencia grupal adquirida en innumerables actuaciones en Chile y el exterior.

Actualmente el cuarteto La Marraqueta cuenta un amplio reconocimiento del público chileno y una creciente participación en diversos festivales y conciertos en el extranjero. Por ejemplo, en el año 2010 representaron a Chile en el festival San José Jazz de California en uno de los escenarios principales.

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www.lamarraqueta.com

pedrogreeneorrego@gmail.com

Walter Junge

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“Músico autodidacta en guitarra y voz, compositor, integró a fines de los 60s uno de los grupos pioneros del rock chileno, Kissing Spell, que luego pasaría a llamarse Embrujo. Entrada la década siguiente se radicó en Londres donde comenzó su etapa compositiva, inspirado en artistas como Donovan, John Martyn, Roxy Music, Pink Floyd, Talking Heads, entre otros. Allá compartió trabajos con músicos locales y en presentaciones en varios pubs. A su regreso a Chile en 1982 formó el grupo Compañía Limitada, con quienes se presentó en locales santiaguinos y televisión. Años después, eso sí, grabó su primer disco solista en los estudios Master, Quebrando el Silencio (1988) y que contó con la colaboración de Rodolfo Olea, Ernesto Holmann, Juan Cordech y Jaime Riquelme.
Sin nunca dejar de componer, el 2013 volvió recién al estudio con una colección de cálidas canciones registradas en el álbum In my Mind, con Marcelo Aedo, Carlos Cortes, Tito Pezoa, y Cristobal Platz, producido por Clara Silva y Barry Sage.

“A self-taught musician on guitar and vocals, the composer Walter Junge in the late 60s joined one of the most pioneering groups of the time in Chilean rock – Kissing Spell, who later changed their name to Embrujo. The following decade he moved to London where he started to write music, inspired by artists like Donovan, John Martyn, Roxy Music, Pink Floyd, and Talking Heads, amongst others. In London he collaborated with local musicians and performed in various London pubs.
On his return to Chile in 1982 he formed the group Compañía Limitada, and together they performed on television shows and popular venues in Santiago.
It wasn’t until a few years later however, that Junge recorded his first solo álbum at Master Studios, Santiago. The album titled Quebrando el Silencio (Breaking the Silence, 1988) was recorded with the collaboration of Olea Rodolfo, Ernesto Holman, Cordech, and Jaime Juan Riquelme.
Never stopping composing, in 2013 he returned to the studio with a collection of warm songs that he recorded for the CD In my Mind, with Marcelo Aedo, Carlos Cortes, Tito Pezoa, y Cristobal Platz. The album was produced by Clara Silva and Barry Sage.

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contacto@dma.cl

Alamedas

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No alcanzó a pasar un año desde la disolución de Solar, cuando los guitarristas Alejandro Gómez y Ricardo Contesse volvieron a reunirse y formaron Alamedas. Al poco tiempo grabaron su primer disco homónimo. El single “Chileno” tuvo una rotación importante y definía su inclinación por el pop.
Su segundo álbum Precipicio fue presentado la última semana del 2006 y tenía ciertos guiños al rock latino. Algo atípico en una banda independiente, se mezcló y masterizó en Londres con el productor inglés Barry Sage –productor de Solar en los discos Play y Sábado-, una colaboración que dura hasta estos días -.
Pocos años después grabaron un CD doble, Carretera (2009), que combinó nuevos temas grabados en el estudio y otros en locaciones experimentales. Por ejemplo, “Inolvidables” que se registró en un taller del DUOC. La canción despega y emociona y es la cumbre del disco. “Cajón del Maipo”, en tanto fue grabada en las montañas. En “Angel” colabora la artista pop Nicole en voces, y así hay otros invitados a lo largo del álbum. El disco dos corresponde a un registro en vivo en El Huevo de Valparaíso.
El siguiente disco, Romeo (2011), fue grabado en Madrid en la casa estudio del productor Barry Sage. En la canción “Sin Que Te Lo Pida” el grupo invitó a Tito Dávila, experimentado músico y productor argentino, ex integrante de Los Enanitos Verdes. Fue su última publicación antes del receso indefinido de la banda, en pos de proyectos paralelos. El álbum sólo ha estado disponible en formato digital y es conocido por los amigos como el disco “desconocido” de Alamedas o el de Alejandro Gómez. Solo en las revisiones futuras se podrá renombrar Romeo como un álbum de Alamedas y de Alejandro Gómez.”

“Nearly a year after the band Solar split up, the former guitar players of the band Alejandro Gómez and Ricardo Contesse started up a new one, Alamedas. A bit later they recorded their self-titled first album. The single “Chileno” had big radio playlist rotation and defined their inclination for pop music. Alamedas’ second album, Precipicio (Precepice) with some glimps on Latin Rock was mixed and mastered in London with the British producer Barry Sage (Solar’s previous producer on Play and Sabado, and a collaboration that lasts until this day), and was released the last week of 2006.
A few years later they recorded a double CD, Carretera (Highway, 2009), that combined experimental location and studio tracks, with a recording of a live show at “El Huevo” in Valparaíso. The track “Inolvidables” stands out beautifully as being recorded during a live DUOC workshop, and “Cajon de Maipo” being recorded completely on location in the mountains. The song Angel features the voice of pop artist Nicole, as well as other guests appearing throughout the album. The following work, Romeo (2011) was recorded in Madrid at the home studio of producer Barry Sage. On the track Sin Que Te Lo Pida was invited Tito Dávila, an experienced musician and vocal producer, and Los Enanitos Verdes ex member.
A more personal project, it was Alamedas last album before the band decided to go on a indefinite recession, in pursuit of parallel projects. The album has only ever been available as a digital product and is known by friends to be either the “unkown” Alamedas album or the “unknown” first album from Alejandro Gomez. Future revisions may quite possibly be retitled Romeo by Alejandro Gomez and Alamedas.”

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www.alamedas.cl

alejandrogomezsepulveda@gmail.com

https://www.facebook.com/Alamedasband

Pedro Greene

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Pedro Greene es baterista, percusionista, compositor y arreglador de varios viajes , de estilos y de lugares. Partió creando Los Blops junto a su hermano Alejandro y a Julio Villalobos, un grupo fundacional chileno en el rock, mientras que iba adentrándose en el mundo del jazz. Becado por la Universidad de Berklee para estudiar composición y arreglo partió a Estados Unidos y paralelamente fue discípulo de Babatunde Olatunji, maestro de percusión aficana. Su mundo se ampliaba. La travesía no terminó ahí, pues después estuvo trabajando una larga temporada en Europa con el Dharma Quintet, con el Speed of Light y con la Celestial Orquestra de Alan Silva en diversos festivales y múltiples giras.
De vuelta en Chile integró el grupo jazz rock, Fusión, Fundó Nuevas Direcciones. Más adelante fundó el grupo Cometa e integró Los Tres, Los Titulares, Angel Parra Trío, al mismo tiempo de colaborar con una larga lista de artistas como Silvio Rodríguez, Angel Parra padre, Isabel Parra, Los Jaivas, Julio Zegers, Cecilia Echeñique, por nombrar algunos, con los cuales editó discos y actuó en vivo. Escribió el Ballet Roppongui editado en su CD Pebre, dando diversas presentaciones de dicho ballet en el teatro Municipal de Santiago y otros lugares con el elenco del ballet del mismo teatro y con coreografías de Hilda Riveros. Fundó La Marraqueta, grupo de fusión criolla en los 90s y que sigue activo actualmente. Paralelamente, en 1995, editó su disco debut Pebre que contó con la colaboración de integrantes del grupo más popular de ese momento: Los Tres. Su CD sucesor, Cormorán, se haría esperar. Lo lanzó en 2001 y combinó un poco la música instrumental con la canción poniéndole voz a un par de composiciones. Pero teniendo siempre presente la música folclórica local. Ya es parte de su sello. En este momento está concentrado en la grabación de su cuarto CD con La Marraqueta, a la par de realizar actividades de coaching para empresas con su proyecto “Tambores del Alma

Pedro Greene is drummer, percussionist, and arranger of various musical styles and genres.
He started in the first incarnation of Los Blops, an experimental Chilean rock group, with his brother Alejandro and Julio Villalobos, while he was going deeper into the world of jazz.
He was awarded a scholarship by the Berklee University to study music and composition at the same time that he was a disciple of Babatunde Olatunji – an African percussion master. There, his world expanded. But his journey did not end there: He worked for a long season in Europe with several artist including: the Dharma Quintet, Speed of Light and Alan Silvas’ Celestial Orquestra, performing in many different festivals, and on several tours.
Back in Chile he joined the jazz fussion group Fusión and founded another called Nuevas Direcciones. Later he started the band Cometa and became a band member with groups like Los Tres, Los Titulares, Angel Parra Trío, while also collaborating with a long list of artists such as Silvio Rodríguez, Ángel Parra Padre, Isabel Parra, Los Jaivas, Julio Zegers, Cecilia Echeñique, recording albums and performing live with them.
He later founded the creole fussion band La Marraqueta, in the nineties and still active today.
Greene also wrote the music for the Roppongui Ballet, which he performed live at Santiago’s Teatro Municipal, and other venues in Chile, along with the cast members and choreographer Hilda Riveros. The music of which was released as his first solo album Pebre in 1995, where Los Tres (the most popular Chilean group at the time), collaborated.
Its successor came a little later in 2001 when he released the record Cormorán, in which he combined instrumental music in between songs. These days he’s busy composing La Marraqueta’s fourth CD, and coaching companies through his project “Tambores del Alma”.

ALBUMS

http://www.lamarraqueta.com/

pedrogreeneorrego@gmail.com

Alexis Venegas

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“Compositor e intérprete, Alexis Venegas solía estar ligado a la tradición folclórica realizando homenajes a Violeta Parra y Víctor Jara a fines de los años noventa. Natural era entonces que el productor de su segundo disco Cierto día, cierta noche (2003) fuera Sergio “Tilo” González, de Congreso que se caracterizaba por ser esencialmente acústico y fiel a la trova. Poco tiempo después, su carrera realizaría un cambio estilístico hacia la balada pop coincidiendo con su segunda participación en el Festival de Viña del Mar el 2004. En esa ocasión obtuvo el primer lugar del certamen con su canción “Tus ojos”, alcanzando mayor notoriedad en radios locales y sacó un disco con el mismo nombre.
Otro hito en su carrera fue la edición de Canto por Ti, que le valió el premio Altazor al mejor álbum de pop balada en 2009. En medio de su silencio discográfico, Venegas participó en el disco de Inti Illimani, La máquina del tiempo (2012) para el cual grabó la canción “Pie de cueca”. Su trabajo lo ha llevado a obtener el reconocimiento de sus pares a nivel nacional e internacional, compartiendo su música en distintos escenarios como México, Canadá y Nicaragua. Su última placa Nuevas Alas fue lanzada en el Teatro Nescafé de Las Artes a mediados del 2013, del cual se hizo un impecable registro audiovisual. Para el 2014 está proyectado que el grupo chileno Illapu lance su nuevo disco, en el que la afamada agrupación interpreta “Con la Fuerza de un Glaciar” canción perteneciente al cantautor.

“Alexis Venegas is a prolific singer songwriter whose early career was more related to the Chilean folk tradition, and so did tributes to Violeta Parra and Víctor Jara songs in the late nineties. It was natural then, that Sergio Tilo González, from the band Congreso became his producer for Cierto Día, Cierta Noche (Each Day, Some Night, 2003), an album essentially acoustic and loyal to trova style of songs. Later, his music style changed towards the classic pop ballad, and was during his participation in the Festival de Viña del Mar in 2004, where he won the prize of the International song competition with his single “Tus Ojos”. This brought him more notoriety with local radio stations. Following this success he released an album under the same title Tus Ojos (Your Eyes).
Another pivotal moment in his career was the album Canto por Ti, which earned him the Altazor award for best pop ballad album in 2009. Apart from releasing his own albums, he also wrote “Pie de cueca” for the artist Inti Illimani, and the song was included in the album La máquina del tiempo (2012)
His work has awarded him the recognition from his peers nationally and internationally, whilst sharing his music at different venues throughout Mexico, Canada and even Nicaragua. His last record release was a recording of a concert at the Nescafé de las Artes Theater in mid-2013, where the show was also filmed. In a new álbum in 2014, the artist Illapu included Alexis Venegas’ composition “Con la Fuerza de un Glaciar”.

ALBUMS

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