[tabbed_section style=»default» alignment=»left»][tab title=»Español» id=»1504554743-1-91″ tab_id=»1504555337250-5″]
Compositora e intérprete, Daniela Jordán adoptó el nombre de María Perlita por un bote que vio en una caleta. El 2003 participó como corista en el disco Bastante Real de CHC (banda de Gabriel Diaz, Sebastián Silva y Pedro Piedra), pero quiso seguir como solista. En medio de un movido 2007 en términos de la escena musical santiaguina, editó su primer disco Panc (2007), grabado y producido por Ramuntcho Matta en París, que no podría otra cosa que sugerir la perfecta simpleza de sus 11 canciones: guitarra, arreglos sofisticados y una voz dulce que hablaba de heridas. Lo presentó por varios escenarios, desde la SCD de Bellavista, al Salón Tudor en el cerro San Cristóbal, dándole un carácter lúdico a varios de sus temas.
Más tarde, en 2008, partió a Francia donde se instaló por un tiempo. En Burdeos solía hacer conciertos en casas, pequeños bares y galerías. Estando allá volvió a grabar nueva música, que se convirtió en el EP Dingo Dongo (2010), co-producido por el músico Javier Majluf, con mayor instrumentación: guitarra acústica, saxofón, y contrabajo. Vino a Chile a mostrarlo a fines del 2010, con su banda (Cristóbal Dahm, saxofonista de MediaBanda, y el contrabajista de jazz, Marco Reyes). Meses después fue invitada al festival porteño Rock Carnaza.
El 2013, ya radicada definitivamente en Chile, se puso a trabajar en su tercer álbum Moneditas, el cual fue lanzado el año 2014.
«Composer and performer, Daniela Jordan took the name of Maria Perlita inspired by the name of a boat she saw one day floating in a creek.
In 2003 she began singing professionally by participating with some vocals on CHC’s Bastante Real album (CHC is the band of Gabriel Diaz, Sebastian Silva, and Pedro Piedra), after which she decided she wanted to pursue a solo career.
In the midst of a busy 2007 in terms of the Santiago music scene, she released her first record “Panc” (produced by Ramuntcho Matta in Paris), that could not be better in portraying the perfect simplicity of its 11 songs, with guitar and a sweet voice that spoke of hurt amongst beautiful and sophisticated arrangements . She presented this album in several venues, from the SCD Theatre in Bellavista to the Tudor Hall on the San Cristobal hill – Her performances providing a playful character to the seriousness of several of her songs.
In 2008 she left for France where he settled for a while. During her stay in Bordeaux, María Perlita started to do gigs in small local bars, galleries and houses. It was there, where she recorded new music, which became the EP Dingo Dongo. Co -produced by musician Javier Majluf, adding more instrumentation than her previous work, with acoustic guitars, saxophones, and basses.
By the end of 2010 she released her EP in Chile, and returned to do some gigs in Santiago along with her band (Christopher Dahm, saxophonist from the band MediaBanda, and jazz bassist Marco Reyes), and months later was invited to play at the Buenos Aires festival “Rock La Carnaza”.
In 2013, and settled in Chile, María Perlita began to work on her third album Moneditas, which she hopes to release this year.
«
Deja una respuesta