[tabbed_section style=Ā»defaultĀ» alignment=Ā»leftĀ»][tab title=Ā»EspaƱolĀ» id=Ā»1498434710-1-42″ tab_id=Ā»1498434767194-7″]
«El bajista se dio a conocer cuando entró como integrante al grupo chileno Congreso, donde estuvo cuatro años a inicios de los ochenta y ayudó a renovar su sonido. Grabó su primer disco solista, PÔjaro sobre las casas (1987)
ComenzarĆa luego una nueva etapa donde la influencia mapuche se transformó en el centroĀ de todo, y la base de su trabajo. Entonces editó el Ć”lbumĀ Ćamco (2003)Ā y a modo de continuación, AlĀ vuelo del Ćamco, dos aƱos mĆ”s tarde. En la misma lĆnea vino despuĆ©s Mari Tripantu en el cual intervienen miembros mapuches de la comunidad Kallfulikan y con el cual obtuvo el Premio Altazor aƱo 2009. Eso sĆ que es fusión. Su Ćŗltimo trabajo es Reversiones (2010) junto a EtnoJazz TrĆo.Ā»
Ernesto Holman, the bass player, made himself a name as a member of the band āCongresoā, with whom he remained for four years during the eighties, helping to establish the fresh sound of this Chilean fusion band.
Later in 1987, he recorded his first solo album, PƔjaro sobre las casas (Bird over the houses). Then, it began a new stage, where the mapuche influence became the center of everything and the base of his work.
In 2003 he released the album Ćamco, and then followed with the album Vuelo del Ćamco (Namco flight) two years later. Following this same path the album Mari Tripantu was published with the collaboration of some actual Mapuche members that belonged to the Mapochean Kallfulikan community. That was a good fussion, for with that album he obtained the Altazor Award in 2009.
His last work is the album Reversiones (2010) with the EtnoJazz TrĆo.
Deja una respuesta